Inhoud comfort servicepakket
Heb jij voor het Comfort Servicepakket van Van Bruggen Adviesgroep gekozen? Dan ben je altijd verzekerd van goed advies. Op het juiste moment in je leven. Benieuwd wat je als abonnementhouder van ons Comfort Servicepakket precies van ons mag verwachten? Op deze pagina zetten we het voor je op een rijtje.
Algemeen
Je kunt bij ons terecht met jouw financiële vragen. Wij adviseren je graag én we begeleiden je richting banken en verzekeraars. Dat betekent dat wij:
• Al je vragen beantwoorden over wijzigingen in jouw persoonlijke, financiële situatie
• Jouw klantdossier beheren en bewaken
• Belangrijke momenten signaleren en agenderen, zoals het einde van de rentevaste periode van jouw woning of het bereiken van je pensioenleeftijd
• Aanpassingen van verzekeringen verzorgen
• Je ondersteunen als je vragen hebt aan een accountant, notaris of de Belastingdienst
• Je ondersteunen bij eventuele klachten over jouw bank of verzekeraar
• Je (als je dat wilt) begeleiden bij betalingsachterstanden richting je bank of verzekeraar
Hypotheek
Wijzigt er iets in jouw hypotheek en wil je advies over wat je daarmee moet? Of heb je begeleiding nodig om eventuele wijzigingen door te voeren? Dan staan wij voor je klaar. Ook houden wij actief voor jou in de gaten of het interessant is om je hypotheek aan te passen. Kortom, wij bieden:
• Advies en/of begeleiding over gedeeltelijke of volledige aflossing van jouw hypotheek
• Begeleiding bij uitbetaling en afwikkeling van jouw bouw- of verbouwingsdepot
• Advies en hulp bij het voeren van onderhandelingen over je nieuwe rentevaste periode
• Signalering, advies en onderhandeling bij het verkrijgen van een lagere rente in verband met de gestegen waarde van jouw woning (vervallen renteopslag)
• Signalering en informatie over de betaalbaarheid van je hypotheek, bijvoorbeeld bij een rentestijging of -daling bij een volgende rentevaste periode
Kapitaalopbouw
Bij bepaalde hypotheekvormen los je de hypotheek in één keer af, door de aflossing via een levensverzekering, spaar- of beleggersrekening. Wij adviseren en begeleiden je graag bij:
• Extra inleg of premiestorting, het premievrij maken of beëindigen van je rekening of verzekering
• Beëindiging of verpanding van je kapitaalverzekering of -rekening
• Aanpassing van fondskeuzes
In het tweejaarlijks servicegesprek bekijken we of je nog op schema ligt voor jouw doelkapitaal en of er niets veranderd is in je risicoprofiel.
Overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid
Je kunt je verzekeren tegen bepaalde onverwachte gebeurtenissen, maar wat doe je als zo’n situatie zich voordoet? Er kunnen ook zaken in je leven veranderen, waardoor het verstandig is om je verzekeringen aan te passen. Wij adviseren en begeleiden je graag in dit soort situaties. Denk bijvoorbeeld aan:
• Het signaleren en informeren of jouw premies goedkoper kunnen.
• De begeleiding bij aanpassing van jouw verzekering(en) of andere voorzieningen.
• Het informeren van je bank of verzekeraar bij overlijden, arbeidsongeschiktheid of werkloosheid.
• De begeleiding bij het claimen van de eventueel verzekerde dekkingen bij overlijden, arbeidsongeschiktheid of werkloosheid.
• In het tweejaarlijks servicegesprek bekijken we of je dekking nog aansluit bij jouw gewenste situatie.
Dienstverlening
Eén keer per twee jaar heb je recht op een kosteloos servicegesprek en een check van jouw persoonlijke (financiële) situatie. Wij bekijken samen met jou of er dingen zijn veranderd in je leven, die invloed hebben op jouw financiële situatie. Ook maken we inzichtelijk wat nieuwe financiële producten of veranderde wetgeving financieel voor jou kan betekenen. Niet alleen voor dat moment. Ook voor later, bijvoorbeeld als je met pensioen gaat.
• Als je wilt, doen wij een gratis scan van al je (schade)verzekeringen.
• Het Comfort Servicepakket is bij alle Van Bruggen Adviesgroep vestigingen door heel Nederland te gebruiken.
Hulp bij vragen
Heb je advies van Van Bruggen Adviesgroep gekregen? Of hebben wij voor je bemiddeld? En heb je daaruit voortkomend:
– Vragen naar aanleiding van ons advies?
– Vragen over correspondentie die je hebt ontvangen van ons of van jouw aanbieder?
– Fiscale vragen over jouw advies of product (bijvoorbeeld over aftrekbaarheid, teruggave en aangifte)?
Dan helpen we je graag, daar heb je recht op.
Signaleren en informeren
Als er relevante wijzigingen zijn in (de wet- en regelgeving rondom) jouw hypotheek of verzekeringen, informeren we jou hier op tijd over. Wijzigen jouw gegevens? Laat het ons weten en wij informeren de aanbieder van jouw product(en). Informeert de aanbieder ons over jouw product? Dan houden wij jou op de hoogte.
Zo behouden we samen het overzicht en blijft jouw financiële situatie altijd up-to-date!