PERSBERICHT - Van Bruggen Adviesgroep breidt assortiment uit met verzilverpropositie Levius

Geschreven door: Oscar Noorlag Hypotheekexpert

APELDOORN, 16 juni 2022 – Van Bruggen Adviesgroep biedt klanten vanaf vandaag mogelijkheid om de overwaarde van hun woning te verzilveren, door het huis te verkopen en vervolgens direct terug te huren. Dat is opeens mogelijk dankzij een nieuwe samenwerking met Levius. Senioren kunnen tot wel negentig procent van de woningwaarde uitgekeerd krijgen, met de garantie dat men in de woning kan blijven wonen.

“Senioren willen het risico niet lopen dat hun overwaarde deels of zelfs volledig verdwijnt bij een eventueel toekomstige huizenprijsdaling. Dankzij het Levius-product wordt het grootste deel van de overwaarde verzilverd, waarna ze dat naar eigen inzicht kunnen besteden”, stelt Michiel Meijer, algemeen directeur bij Van Bruggen Adviesgroep.

Het financiële warenhuis voor senioren

“Van Bruggen Adviesgroep wil ‘het financiële warenhuis’ voor senioren zijn. Wij moeten in principe alle financiële vraagstukken voor de toekomst kunnen beantwoorden”, vervolgt Meijer. “Wij bieden al langer verschillende hypotheekmogelijkheden voor senioren die willen verhuizen, verbouwen, verduurzamen of hun overwaarde willen verzilveren. Maar met deze uitbreiding kunnen we echt een specifieke groep helpen, die we tot nu toe niet optimaal konden bedienen.”

Inzichtelijk maken van de financiële mogelijkheden

Op basis van een persoonlijk plan wordt uitgezocht of deze constructie een goede optie is voor de senior. Meijer: “We geven inzicht in de nieuwe huursituatie en de financiële aandachtspunten Zodoende wordt op een transparante manier duidelijk wat het verzilveren van de overwaarde oplevert, maar ook wat de huursituatie gaat kosten.”

Los van eventuele financiële voordelen worden een aantal zorgen uit handen genomen. “Er zijn veel senioren die graag in hun eigen huis willen blijven wonen, maar bijvoorbeeld niet meer verantwoordelijk willen zijn voor het onderhoud. Ook om die reden zorgt deze verzilverpropositie voor een zorgeloze vorm van wonen”, aldus Meijer.

Levius

Levius is een Nederlands bedrijf dat zich richt op senioren die de overwaarde in hun woning willen verzilveren. Via Levius kunnen zij waarde vrijspelen door hun woning te verkopen en weer terug te huren. Levius staat voor een eenvoudig product en een eerlijke en transparante manier van werken. Levius wil een betrouwbare partner zijn door persoonlijke aandacht en maatwerk voor haar klanten.

Van Bruggen Adviesgroep

Als landelijke organisatie met onafhankelijke, financieel adviseurs heeft Van Bruggen Adviesgroep een duidelijk hoofddoel: dé meest klantvriendelijke dienstverlener van Nederland worden én bij alle life-events altijd het verschil kunnen maken voor de klant. Naast financieel advies biedt zij ook makelaarsdiensten, zodat de klant op één adres terecht kan voor alle zaken rond de koop of verkoop van een huis, en nu dus ook voor het verkopen én tegelijkertijd terughuren van de ‘eigen’ woning.